Penduduk dakwa sejadah turun sendiri dari rak

PADANG BESAR - "Ketika saya bergegas memasuki surau untuk melihat empat sejadah berdiri, kami terlihat sehelai sejadah lagi seolah-olah turun dari rak gantung untuk mengikut sejadah lain."

Demikian dakwa seorang penduduk, Ahmad Fadil Johari, 25, yang terkejut menyaksikan kejadian sejadah berdiri yang seolah-olah melakukan sembahyang berjemaah di Surau Taman Kastam 3 dekat sini semalam.

Menurut Ahmad Fadil, dalam kejadian kira-kira pukul 11 pagi itu, sejadah tersebut yang bergerak turun tiba-tiba terhenti seolah-olah menyedari dia dan beberapa rakannya masuk ke surau.

"Dilihat secara logik, sejadah itu boleh terjatuh, sebaliknya sejadah itu tergantung sebelum kami ambil dan susun semula di rak.

"Sebelum masuk, juga ada bauan wangi dari dalam surau dan sebaik membuka pintu kami terlihat sejadah berdiri seperti seorang imam bersama tiga jemaah bersembahyang," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Akhbar sebelum ini melaporkan beberapa kejadian aneh sejadah berdiri yang berlaku di Kelantan, Pulau Pinang dan Kedah. Kejadian itu turut berlaku di atas sebuah feri penumpang di Langkawi pada 17 Oktober lalu.

-sumber-kosmo

3 Ulasan

  1. kdg2 ada jgk musykil2.. mcm mana eh nak ckp.. mybe tak tgk sendiri cam sukar nak caya..

    tapi kuasa ALLAH takde batasnya..

    kalau itu benar2 terjadi, maka sudah tentu ALLAH itu lebih mengetahui segala hikmah-NYA..

    BalasPadam
  2. setuju dgn eyena...
    walluallam...

    BalasPadam