Anas bin Malik berkata, kami berada di dalam masjid bersama Nabi SAW, tiba-tiba Baginda bersabda, "kepadamu seorang ahli akan masuk syurga sambil memegang dengan kedua-dua sandalnya Tangan kirinya. Maka tiba-tiba seorang sebagaimana yang masuk itu Nabi disabda. Ia memberi salam Sesudah duduk bersama kami.

Kemudian Esok harinya, Rasulullah SAW bersabda sama seperti sebelumnya. Masuk ketiga lelaki berkenaan dan hari Nabi SAW berulang sama bersabda give peristiwa. Ketika pulang untuk lelaki itu Bangun, Abdullah bin Amr Al-ash mengekorinya sambil berkata, "Terjadi pertengkaran sedikit antaraku dengan ayahku sehingga aku tidak akan bertemunya Selama bersumpah tiga malam, maka jika Engkau keberatan maka saya tidak akan di tempatmu Selama bermalam Tempoh berkenaan. Jawabnya "Baiklah.

Anas berkata, "Abdullah bin Amr menceritakan bahawa ia bermalam di tempat orang lelaki itu Ternyata itu dan tidak Bangun malam, sehingga hanya jika tidur Bangun berzikir fajar, dan jika berwuduk Sempurna dan juga dengan sembahyang SUNAT khusyuk dan tidak puasa. Perhatikan Itu yang saya kelakuannya tiga hari tiga malam sampai tidak lebih dari itu, dan ia tidak berkata-kata yang baik kecuali.

"Tiga malam saya setelah ia tidak mempunyai beras berlebihan amal yang kepadanya dan berkata," antaraku dengan ayahku sebenarnya tidak ada apa-apa, tetapi saya Mendeng bersabda Rasulullah SAW dalam tiga hari-türüt berturut majlis. "Padamu Akan tiba seorang ahli syurga. Tiba-tiba datang yang Engkau, kerana itu, "Saya ingin mengetahui apa amalmu saya dan berusaha untuk bermalam di tempatmu Ternyata meniru amalmu tetapi tidak kepadaku bahawa Engkau berlebihan. "Apakah yang menyebabkan Engkau lakukan sehingga Nabi SAW bersabda sedemikian? Jawabnya: "Tidak ada apa yang sudah melainkan Engkau lihat. Meninggalkannya Maka aku, tetapi dipanggil dan berkata, "Amalku tidak apa yang sudah lebih melainkan Engkau saksikan itu, namun saya atau tidak dengki iri hati pada seseorang terhadap segala yang ia Muslim mendapatnya. Saya berkata, "Dilakukan Inilah Engkau sehingga yang bersabda sedemikian Nabi SAW dan yang tidak dapat kami Itulah laksanakan. - Sumber Abullaits Assamarqandi, Tanbihul Ghafilin.

-sumber-beritaharian