Remaja perempuan bertukar jadi lelaki


DESA TAMBAKSARI KIDUL, Indonesia - Seorang remaja perempuan berumur 15 tahun di sini, Maemunah (gambar) mendakwa kemaluannya berubah menjadi lelaki, lapor beberapa media semalam.

Dia kini telah mengubah namanya menjadi Mei Purnomo dan berhasrat untuk mengesahkan identitinya sebagai lelaki dalam surat beranak.

Namun, pihak berkuasa di kampungnya di Jawa Tengah enggan mengesahkan dia sebagai lelaki sebelum mendapat bukti pengesahan rasmi daripada agensi kesihatan.

"Sehingga kini nama remaja itu yang tercatat di desa ini masih Maemunah. Kami menunggu keputusan pengadilan mengenai status kelaminnya," ujar Ketua Kampung Desa Tambak Sari Kidul, Joko Suryanto.

Seorang ketua badan kesihatan di kampung itu, Dr. Widayanto MKes berkata: "Dia (Maemunah) perlu menjalani ujian deosiribonukleik (DNA). Kromosomnya perlu dilihat sama ada dia lelaki atau perempuan."
Menurut ibu remaja itu, anaknya semasa dilahirkan mempunyai jantina perempuan.
"Bidan yang membantu saya melahirkannya mengatakan anak saya perempuan," ujar ibunya, Sarni.

Namun, menurut remaja itu, semasa berumur 10 tahun, dia berasa terdapat perubahan pada tubuhnya yang menunjukkan dirinya seorang lelaki.
Remaja itu mengakui bahawa dia turut mempunyai perasaan meminati wanita dan bukannya lelaki.

- Agensi

sumber-kosmo

10 Ulasan

  1. huish!! payah ni.. dah boleh tukar2 pulak..

    BalasPadam
  2. aik!!! tak ke beza pompuan ngn laki..takkan dia xley nak beza

    BalasPadam
  3. bila dah baca betul-betul, jadi tak tau camana nak komen...hehe
    dunia, dunia....

    BalasPadam
  4. perkh!!! yang ni aku seram... hahha

    BalasPadam
  5. pergh...boleh ke tertukar mcam tu

    BalasPadam
  6. aik,,,cam tu kena beli baju pompuan dan lelaki la,nanti berrtukarr

    BalasPadam
  7. hurmm....
    kuasa Allah SWT sape yg tau..
    tp mmg pelik lar dpt btukar plak..
    bidan 2 rabun kot..

    BalasPadam
  8. uik ngeri je dgr..elok2 jd perempuan tetiba tkr jd laki.. tp mmg xmustahil kalo Allah menghendakinya...

    BalasPadam
  9. xder ape yg mustahil huhuhu

    BalasPadam