Sinopsis Miranda slot Samarinda TV3 lakonan Fasha Sandha dan Dazrin Kamarudin 
Mengisahkan Miranda yang melarikan diri ke Kuala Lumpur selepas memutuskan pertunangan dengan Izwan iaitu pemuda pilihan ibu tirinya, Salimah.

Izwan cuba merogol Miranda tetapi Salimah tidak percaya dan menganggap Miranda cuba memfitnah Izwan. Malah Salimah memaksa Miranda dengan Izwan bernikah secepat mungkin namun Izwan acuh tak acuh malah lebih kerap mahu mengambil kesempatan terhadap Miranda.

Miranda kemudian menumpang di rumah bapa saudaranya Datuk Shukri buat seketika. Namun, kemunculannya mengejutkan anak-anak Shukri iaitu Ammar dan Melly. Isterinya, Datin Rina walaupun tidak senang dengan kedatangan Miranda, dia tidak menunjukkan perasaannya tetapi selalu mempersoalkan kepada Shukri.

Akhirnya Rina menghalau Miranda dari rumah mereka dan merahsiakan perkara itu daripada Shukri. Dia pura-pura kesal kerana menunjukkan rasa tidak suka kepada Miranda. Selepas keluar dari rumah Shukri, Miranda menumpang pula di rumah rakannya, Mazita yang bekerja di stesen minyak.

Dengan pertolongan Mazita, Miranda berjaya mendapatkan pekerjaan di situ. Bagaimanapun, Shukri berjaya menemuinya di situ manakala Izwan terus mencarinya.(petikan sinopsis dari metro-16/1/2014 - Miranda tak tiru telenovela Latin)

Lakonan
Fasha Sandha (Miranda), Dazrin Kamarudin (Ammar), Datuk Eizlan Yusof (Datuk Shukri), Zila Bakari (Datin Rina), Roy Azman (Datuk Salleh) dan Fauzi Nawawi (Fezrul

Mulai 23 Januari 2014, setiap Selasa-Khamis jam 10 malam di TV3

Promo 
youtube - http://youtu.be/e72JRYdB49Y