kisah Buffered Earnings

salam semua.kali ni aku buat entry khas bab Buffered earnings..Aku buat entry ni sebab ramai jugak tanya aku macam mana nk bagi dapat Buffered..Aku hanya mampu jawab mantainkan trafik je sebab aku xtahu nk jawab apa dah,aku bukan pekerja nuffnang aku cuma blogger yg memasang iklan dari nuffnang..kena faham tu..hehe..macam ni la ye,aku cerita sikit kisah aku dengan nuffnang ni..Aku mula pasang iklan nuffnang dari bulan 4 tahun lepas,aku pasang satu je kat sidebar sampai bulan lapan macam tula,earning kosong je...Bulan 9 aku baru pasang tiga-tiga,masuk la rm3 minggu tu.Pastu aku try mantainkan trafik dalam seminggu 100 visitor keatas,tak pernah lepas 200 visitor pun..

Seminggu lepas tu dapat Buffered satu,minggu kedua,ketiga,keempat dapat lagi satu.kiranya 4 minggu berturut-turut la aku dapat..Visitor dalam 4 minggu tu semua 100 keatas je.Masa raya haji aku balik kampung,trafik pn merudum .Lama juga tak dapat Buffered lepas tu..
Dua minggu lepas aku dapat Buffered balik 1,minggu ni dapat 2..Aku pernah tanya orang nuffnang macam mana nak dapat Buffered,kira visitor ke apa ke....lebih kurang gitu la jawapannya.

Buffered earnings refer to earnings generated from mCPM (Metered CPM) campaigns, where advertisers choose which blogs they want to advertise on based on their target audience, desirability of ad placement, style of writing, availability of ad units, membership exclusivity and etc. Therefore, bloggers need not necesssarily have a certain number of uniques in order to earn from mCPM ad campaigns.

Itu jela aku boleh kongsikan..Maaf la aku tak pandai sangat karang ayat panjang2 nih..hoho.
harap faham la..kalau tak faham buat-buat faham la ye..

8 Ulasan

  1. thanx 4 the info...xsbr nk dpt buffered...nak rse gak...hehe...ak visitor 200+ sehari kot...huhu

    BalasPadam
  2. aku..nk buffered..jauh..skali..buff pn lum tentu dpt, ni kn plak ferd

    BalasPadam
  3. diorang memang pilih blog mana yang dapat.

    kalau tak dapattu sabar jelah atau pilih alternatif lain

    BalasPadam
  4. dlu ader 4buffered tp da tggl satu... xpew laaa, sekurang2nyer ader dari takde....

    BalasPadam
  5. time kasih atas penerangan yg senang nak faham. sy pon xpenah dapat buffered earning lagi and dr smalm carik cara2 nak dapat. Insyallah akan sy cuba jugek nanti...

    BalasPadam
  6. Aku penah dapat 2 kali je.
    Tu pun sekali dapat 25 sen.
    Hahaha...

    Huhuhu...

    BalasPadam
  7. saya baru aje letak nuff ni.. baru naik sket2.. hehehe..

    BalasPadam